Confessional Preface

Thank you for choosing 'Angelic Confessions' as one of your online reading materials. I'm your host, Mimi. I hope you'll enjoy your visit here and if you could spare some time, please leave your suggestions or recommendation on the comment section below. Thanks again and have a nice day! P.S: This is a personal blog... No profitable ads/spam are allow in here!... I won't appreciate it so please behave...(Mimi Said)...

Tuesday, February 14, 2012

Fearful Best Friendship (FBF)

Mase kecik-kecik dulu, aku slalu pkir yg dlm hidup ni kita x boleh duduk sensorang - kena ada teman. That's why bila time sekolah rendah dulu, setiap kali masuk kelas baru aku akn pastikan aku ade kawan. Tak kisahla sesape pun, yg penting mesti ada- even aku sendiri rasa yg kitaorg tak berapa nk serasi pun.

Tapi bak kata org tua2, pengalaman itu mendewasakan seseorang. Aku percaya kata-kata tu bila aku sendiri dah dewasa. Somehow, makin aku dewasa makin aku memilih dlm berkawan. Bukan perasan/berlagak bagus tapi lebih kepada keselesaan kita berkawan dengan seseorang tu. Aku pasti readers kat luar sne pun pasti pernah rasa macam ni. "Aku menyampah gile la ngan mamat/minah ni, rase nk lempang2 je muke die bile die cakap camtu" or "Bagus la die ni, x banyak songeh sangat. Senang nak kawan ngan dia ni". Itulah ungkapan dlm hati yang biasa kita dengar bila melibatkan kengkawan sebab let's face it- nak cakap depan2, memang tak kan la, kan?...

So far, aku takde kawan baik or BF macam diorang slalu ckap kt kawan2 yang teman tp mesra tu. Dah bertahun dah rasanya. Aku bukan x suka berkawan, tapi character peribadi aku sendiri yang tak berapa nak menggalakkan aku ntuk ade kawan baik walaupun aku selesa sangat dengan orang ni dan seronok sgt ble ada dengan dia. Ataupun mungkin the real reason, aku x suka nk layan kawan2 yg bakal jadi kaki tikam belakang - just a possibility. Dh banyak dh case mcm ni dn aku sendiri x berminat nk jadi mangsa.

Ada stu lagi reason kenapa aku rase aku ade masalah Fearful Friendship ialah aku khuatir bila kawan baik aku tinggalkan aku. Yelah, sapa yg suka ditinggalkan? Kawan baik bertahun then last2 putus persahabatan gara2 perkara2 remeh macam lelaki. Doesn't that sound stupid to you? I think it is...

Baiklah, sampai sni jelah coretan blog aku kali ni. Sorryla klu a bit emotional sket ayt2 yg aku tulis ni. Bukan tujuan nak kutuk sesapa or jatuhkan sesapa dalam diam. Just something that I had in my mind. That's all...
Thx for reading...

No comments:

Post a Comment